پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار

پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار

پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار

 

 

 

به نام خدا

 

مشخصات فایل

فرمت:power point

قابل ویرایش و آماده پیرینت


تعداد اسلاید : 280 اسلاید

بنام خدا 1 بازاريابي و مديريت بازار 2 نام درس: بازاريابي و مديريت بازار
تعداد واحد: 3
منبع: بازاريابي و مديريت بازار فروشگاه اینترنتی پارس 3 اهداف درس آشنايي دانشجويان با:
مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن
انواع بازار و محيط بازاريابي
تقسيم بازار و تعيين بازار هدف
نيازها و رفتار خريداران 4 اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي
اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي
برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه
تحقيقات بازاريابي
سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي بازاريابي اهداف درس 5 فصل اول مفاهيم مديريت بازار 6 مقدمه بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخصهاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي باشد. چرا که جوامع امروزي بيش از هر زمان ديگري از يک طرف با نيازها و بالاخص خواسته هاي روز افزون انسانها و از طرف ديگر با کمبود منابع مواجه بوده و مديران بايد با منابع محدود موجود جوابگوي خواسته هاي نامحدود افراد باشند. 7 بازاريابي داراي مفهوم خيلي گسترده بوده و همان طوري که پيتر دراکر بيان مي کند از ديدگاه مشتريان, بازاريابي دربرگيرنده همه فعاليتهاي يک سازمان است. بنابراين به جاست که به جاي واژه بازاريابي از عبارت مديريت بازار که دربرگيرنده کليه فعاليتهاي فوق است, استفاده گردد. 8 مفاهيم اساسي بازاريابي: بازاريابي علي رقم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهاي کوتاه مدت براي فروش کالاهاي نيمه ضروري و لوکس و تشريفاتي خلاصه نميشود بلکه آن شامل مجموعه اي از فعاليتهاي توليدي, توزيعي و تجاري است که کالاها را سريعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهايي برساند . 9 بازاريابي به عنوان يک فرايند مديريتي_ اجتماعي تعريف مي شود که بوسيله آن افراد و گروهها از طريق توليد و مبادله کالا و خدمات با يکديگر به وسيله ابزار مهم و واسطه اي به نام پول و در محلي به نام بازار به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مينمايند . 10 11 نياز نياز کمبودي است که توسط فرد احساس ميشود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را برهم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد. 12 خواسته خواسته ها بيانگر کيفيت ارضاي نيازها و مطلوبيت هاي دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده اي از کوشش و تلاش فرد براي نيل به خواسته هاي نامحدود او صورت ميگيرد . 13 بسياري از فروشندگان خواسته ها و نيازها را با هم اشتباه ميکنند. براي مثال ممکن است يک کارگردان تصور کند که مردم به فيلم سينمايي خوب نياز دارند در حالي که نياز واقعي آنها سرگرمي مي باشد . 14 خواسته هاي راه هاي رفع نياز ها بوده و در حالي که نيازها محدود و تقريبا ثابت هستند .
خواسته ها با توجه به فرهنگ هاي جوامع و آداب و رسوم, هنجارها, سلايق, طرز تلقي ونيز وضع درآمدي افراد نامحدود و دائما در حال تغيير بوده و گرايش جدي به سوي کالاهاي جديد دارند. 15 تقاضا خواسته هاي انسانها تقريبا نامحدود بوده ولي براي رفع آنها جوامع و موسسات منابع محدودي در اختيار دارند و بدين جهت مصرف کنندگان براي رفع نيازهاي خود کالاها و خدماتي را انتخاب مي کنند که با توجه ب

 

 

درصورت سوال یا مشکل در خرید یا نارضایتی از فایل خریداری شده با مدیر فروشگاه در ارتباط باشید.در صورتی که درمورد یک فایل سوال داشته باشید سریعا پاسخ خواهیم داد و درصورتی که از یک محصول شکایت داشته باشید سریعا از فروشگاه حذف خواهد شد.

ضمانت خرید

تا 24 ساعت پس از خرید در صورتی که از فایل خریداری شده نارضایتی داشته باشید 100 درصد وجه به حساب شما عودت داده خواهد شد. برای پیگیری خرید به بخش پشتیبانی مراجعه کنید.